Aktivan pilviversion päivitys 08.11.2018

Merit Aktivan päivitetty versio 8.11.2018

  1. Ohjelmassa on lisätty perustoimintoihin ns. pikanäppäimet tietojen syöttämisen nopeuttamiseksi. Oikean näppäinyhdistelmän näet, kun siirrät hiiren vastaavan painikkeen päälle:

Uusi = ALT+N
Muuta = ALT+O
Keskeytä = ALT+Z
Poista = ALT+X
PDF = ALT+P
S-posti = ALT+E
Tallenna = ALT+S
Tallenna ja lisää = ALT+SHIFT+S

  1. Ohjelmaan on lisätty mahdollisuus sisällyttää varastotuotteen hankintahintaan muita tavaran hankintaan liittyviä kustannuksia: esim. tuotteiden rahtikulut, tullikulut tms. Tämä täydennys on lisätty ohjelman Premium-versioon.

Kustannusten jakamista varten tulee lisätä ostonimikkeisiin uusi nimike (esimerkiksi: tavaran hankintakulut) ja valita nimikkeen Tyypiksi: ”Kulujen jakaminen varastotuotteelle”. Kun valitaan ostolaskulle kyseinen nimike, niin laskun riville ilmestyy sarake ”Kulujen jakaminen”. Sitä klikkaamalla avautuu ikkuna, jossa voidaan valita ostolasku(t), joihin kyseinen kulu tulisi kohdistaa. Kulu voidaan jakaa joko tasasuhtaisesti tuotteen ostohinnan mukaan tai tasavertaisesti kaikkien ostettujen tuotteiden kesken. Kun lasku tallennetaan, tuotteen hankintahinta suurenee vastaavasti. Jotta saadaan selville oikea myyntikate, on käynnistettävä varaston Omakustannushinnan uudelleenlaskenta.

  1. Toistuvista laskuista (laskupohjista) myyntilaskuja laadittaessa on asetuksiin lisätty seuraavat mahdollisuudet (Pro-versiossa):
  • Laadi myyntilasku aina toistuvaan laskuun määritellyllä hinnalla tai
  • Laadi myyntilasku myyntihintojen ja alennusten taulukossa määritellyllä hinnalla.
  1. Viivästyskokon laskenta (Premium-versiossa): viivästyskoron laskennan asetuksissa voidaan määritellä, lisätäänkö laskuun myös huomautusmaksu. Jos se on valittu, viivästyskorkolaskua laadittaessa lisätään laskuun automaattisesti myös huomautusmaksu.
  2. Tarjousten/tilausten/ennakkolaskujen valikossa voidaan lähettää asiakkaille verkkolaskuja. E-laskupainike ilmaantuu laskuun silloin, kun tositelajina on Ennakkolasku ja kyseinen asiakas on verkkolaskujen vastaanottaja.

Kaikki kysymykset ovat tervetulleita asiakastukeemme, joko sähköpostilla info@meritaktiva.fi tai puhelimitse numeroon 09 4259 7827.